štvrtok 7. januára 2016

Vrodená morálka vs. naučené konvencie

Čítanie tohto článku ma motivovalo opäť trochu zaexperimentovať s mojou staršou dcérou. Podľa Elliota Turiela a Judith Smetana by mali 4 ročné deti vedieť rozlišovať medzi morálnymi princípmi a spoločenskými konvenciami.

Nuž, pustil som sa teda do overovania na 3.5 ročnej Agátke. Ak som dobre pochopil jej odpovede, neubližovanie označila za morálny princíp, kým čistotu oblečenia, zahaľovanie sa a "ticho na balete" za spoločenské zvyklosti.

Jedno úžasné zistenie: ešte nevie, čo je to nadávanie.

PS: Ak ste pred rokom sledovali, ako totálne failovala Sally-Anne test teórie mysle, tak mám dobrú správu: niekedy túto jeseň to konečne pochopila a už to s prehľadom dáva :-)

1 komentár:

Peto povedal(a)...

A: "Moze, ale nie vela"
R: "Jasne, ja viem...potom clovek ochorie"

Super :) :)